Poskytování informací, příjem podání
Žádosti o informace
-
Osobní podání: na Obecním úřadě Chyjice v úředních dnech a hodinách:
Úřední hodiny: Pondělí 17:30 – 19:00
- Telefonické podání: +420 721 898 722
- Není-li žadateli na ústně (osobně či telefonicky) podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci takto poskytnutou za dostačující, je třeba podat žádost písemně.
- Formulář písemné žádosti naleznete níže na stránce a můžete jej doručit elektronicky na adresu chyjice@chyjice.cz, elektronickou podatelnou nebo poštou na adresu Obec Chyjice, Chyjice 54, 506 01, Jičín.
Jméno, příjmení, datum narození, adresa místa trvalého pobytu - povinné údaje žádosti!
Neobsahuje-li žádost tyto údaje a zároveň jsou údaje potřeba k vyřízení žádosti o informaci, žádost se poté odloží a do sedmi dnů se žadateli zašle výzva k doplnění informací.
Příjem žádostí a způsob podání
- Osobní podání: na Obecním úřadě Chyjice v úředních dnech a hodinách:
Úřední hodiny: Pondělí 17:30 – 19:00
- Telefonické podání: +420 721 898 722
- Poštou na adresu: Obec Chyjice, Chyjice 54, 506 01, Jičín
- Elektronicky: na e-mail: chyjice@chyjice.cz (v žádosti nemusí být aplikován elektronický podpis)
- Elektronicky: datová schránka jr9a6mi
- Elektronickou podatelnou
V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou nebo faxem), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:
- komu je žádost určena,
- jaká konkrétní informace je požadována,
- kdo žádost podává.
Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách.
Lhůty pro vyřízení žádosti
Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti:
- do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).
- Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) do 3 dnů od odložení.
- Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) do 7 dnů od podání.
- Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) do 15 dnů.
- Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem do 15 dnů.
- Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm. a zákona) do 30 dnů od doručení výzvy.
Příjem a vyřízení odvolání
Způsob odvolání a jeho obsah:
O odvolání rozhoduje:
- obecní / městský úřad - jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti obce,
- v případě, že obecní zastupitelstvo není schopno zcela vyhovět, poskytuje toto odvolání ve lhůtě 15 dnů k nadřízenému orgánu (krajský úřad),
- krajský úřad, jde-li o informaci spadající do přenesené působnosti.
O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.
Sazby za poskytování informací
Za pořízení jedné černobílé kopie formátu A4: |
|
a) jednostranná |
3 Kč |
b) oboustranná |
6 Kč |
Za pořízení jedné černobílé kopie formátu A3: |
|
a) jednostranná |
- |
b) oboustranná |
- |
Za tisk na černobílé tiskárně (formát A4, jednostranný) |
|
jedna stránka |
5 Kč |
Sazebník úhrad - celé znění
Formuláře
Další formuláře naleznete pod tímto odkazem: formuláře pro státní správu.
Poskytnuté informace
2021
2022
2023
2024
2025